Camí de Santiago

dissabte, d’abril 01, 2006

Lleó - Puente de Órbigo (32 Qm.)

Deixo la ciutat i torno als poblets a peus del cim (1.500m.) on hi ha "La Cruz de Hierro" el punt més alt del Camí. Però abans...

08:00 - Surto de la ciutat i els escombriaires ens mullen les botes tot netejant a "mangueraso" les restes d'un divendres nit metropolità.
Travesso La virgen del Camino, Valverde de la Virgen, San Miguel... tot asfalt, zones industrials la N-120 dels nassos, la A-12 dels pebrots, els creuements de carreteres ... el Camí esborrat pel gris asfalt.

10:30 - A peu de carretera a San Miguel del Camino, just sobre un banc hi ha una pisarra "veleda" amb un texte de colors. ës la ofrena den Agapito als pelegrins. Dins un cistell de fils vegetals hi ha galetes, carmels i un xic de forces per qui ho necessiti. Cada dia aquest homa renova el continguts pels qui pasem per davant casa seva.

11:55 - Villarangos del Páramo. Tenia previst quedar-me aquí, però estic fard d'etapes curtes i m'allargaré 14 quilòmetres més.

13:10 - San Martín del Camino. El Bar Los Picos, lúnic lloc on fan menjar està d'obres i just li queda per acavar la cuina!! Quina casualitat.
Giran la cantonada veig una botigueta que no tanca... uf!!! Compro formatge i pernil dolç i una llauna de llenties per aquesta nit futbolera i un tomàquet i el pa? No en tenen estan esperan el cotxe que el reparteix, m'espero un quartet d'hora i marxo a la plaça dura de l'esglesia a fer-me un entrepà.

Sortint del poble veig centenars de nius de corbs que volen sobre els cotxes en marxa, sobre el meu cap. És espectacular. Criden. Recullen palets secs pels nius...

16:15 - Arribo a l'alberg privat San Miguel de Hospital de Órbigo, amb la Melisa i un anglès que ahir era al Monestir de Lleó.

L'alberg és d'allò més artístic, fins i tot té un racó pels pelegrins que vulguin pintar i es clar, jo m'hi poso.
Dibuixo un cargol i li dedico a la Melisa, la italiana que m'ha enverinat.
I fins aquí puc explicar, estic esperant que arribi mentre escric aquest texte. Potser demà us ho explico tot. Depen de com vagi, no em farà mal ni que perdi el Barça.
Bona nit i fins demà.